11 Juni

Igår när jag var ute och gick hittade jag denna lapp uppsatt inne i centrum. Jag blev chockad över hur lågt vissa människar kan sjunka. Den föreställer en bekant till mig till nyligen blev dömd  för ofredande och misshandel. Men som i alla andra fall finns det två sidor av historien. Han var frihetsberövad i en och en halv månad och blev dömd till att betala skadestånd. Han har blivit hotad, fått sin bil sönderslagen, flyttat på grund av all uppståndelse och nu sitter det lappar med hans bild och glåpord över emmaboda. Är det inte dags att lägga ner nu? Han har sagt som det var och stått för sin sak men ändå låter folk honom inte vara. Han blev friad från misstandkarna om kvinnofridskränkning och hade förmodligen kunnat gå fri från det andra också om han inte varit ärlig och stått för det han gjorde. Han är förmodligen varken narkoman eller pedofil utan detta är ord från omogna barnrumpor som inte vet när det gäller att lägga ner. Två lappar har jag hittat och rivit ner men det finns säker många fler..

Någon som vet vilka det är som satt upp dessa eller vart det finns fler som hänger?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fru Bodin

Living the dream

RSS 2.0