10 Maj

Fyyy fan vilken helg...
Jag var sjuk, blev bättre, blev sjuk, blev bättre sen blev jag riktigt sjuk och Björn tyckte det var dags att ringa läkaren. Var där i Fredags för min halsont och lite hosta. Läkaren trodde det var halsfluss. Tog prover som visade att det inte var det (??) men jag fick pencillin i alla fall. Redan på kvällen kände jag mig dålig och fick feber. Skönt att det var helg och att Björn var hemma. Vi gick och la oss redan klockan kvart i tio på kvällen men kvart över fick björn larm (han hade ju brandvakten..) och stack. En kvart efter det vaknade Elias och var helt förtvivlad. I en halvtimma grät han utan att det gick att få tyst på honom. Lagom till Björn kom hem hade Elias somnat i min famn och vi försökta somna vi också..


Lördagen var ännu värre. Hade 39 graders feber, yrsel, illamående och allt som hör till.
Hela dagen låg jag på soffan utan att orka någonting. Björn lagade mat men otacksamma jag åt inte mer än två fiskpinnar, en halv potatis, två köttbullar och lite pasta under hela dagen. Elias hade också blivit riktigt förkyld nu och natten blev jobbig för Björn. Jag sov i gästrummet men hörde hur han var uppe stup i kvarten och "snöt" Elias och gav honom nappen. Stackars Pappa Björn, han längtar nog till jobbet ;)

Söndagen var lika illa den. På eftermiddsagen orkade jag inte mer så jag ringde till Kalmar som sa att jag skulle sluta med tabletterna och ringa min läkare på Måndagen. Jag blev mycket lättad...

Idag Måndag ringde jag läkaren som sa att vi skulle avvakta till torsdag. Jag har lika stort illamående men har fått i mig lite mat i alla fall. Förhoppningsvis mår jag mycket bättre imorgon =)

Elias är snorig som fan men pigg annars och äter som han ska *skönt*





Kommentarer
Tina

Ohh stackars er =(

2010-05-11 @ 18:38:14
Ida

shit vad han växer, goseboll. vi kanske kan komma en helg snart å grilla lite å ha det lite trevligt?

ps:byxterror:P



/M & I

2010-05-12 @ 21:10:52
URL: http://www.viva-la-ida.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fru Bodin

Living the dream

RSS 2.0