Be för Sverige



Ser Du den där mannen som sover under bron,
hemlös och ensam med smutsiga skor?
Och kvinnan som samlar på burkar och skräp?
Det är Sverige i dag...

Ser Du inte alla dessa trasiga hem?
När mor och far är skilda kommer barnen i kläm
och andra som lever i övergräpp och hot,
Det är Sverige just i dag...

Ser Du alla män i maktens korridorer som sliter åt
sig fallskärmar och lämnar öppna sår?
Vad hände med pratet om etik och moral?
Det är Sverige just i dag...

Ser Du inte våldet på gator och torg?
Ta en titt på Malmö, Stockholm och Göteborg;
Man sparkar och dödar tar det aldrig slut?
Det är Sverige just i dag...

Jag tänker be för Sverige be med Mej!
Jag tänder ett ljus för Sverige tänd med Mej!
Det är något som hänt Mitt kära fosterland
Jag tänker be för Sverige be med Mej!

Kyrkor som sover sin törnrosasömn,
Det som dom en gång stod för är för
länge sedan glömt, För kristendom är
bara ett vackert ideal
Det är Sverige just i dag

Tiden den är mogen och nu så ska det ske
Har Du kvar Din Tro så ropa ut den och be!
Vi ber om en eld som blir till en brand över
hela Sveriges land!


Vi tänder ett ljus för Sverige!



Kommentarer
svärmor o farmor

så sant! Mycket är bra i Sverige och mycket är det inte. Jesus älskar verkligen dessa människor o längtar efter att nå dem.

2011-11-04 @ 13:29:11
mamma

håller med din svärmor o min underbara vän Birgit <3 en del låtar o kan man inte låta bli att tycka om...

2011-11-12 @ 22:32:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fru Bodin

Living the dream

RSS 2.0