Uppdatering

Julen firade vi hos mamma ihop med syrran och hennes familj, Tapio, mamma och Kimmo. Blev som vanligt både tomte, Kalle anka, god mat och paket. Julen är magisk på alla sätt och vis, åh, älskar jul och snö, kylan däremot klarar jag mig utan....

Nyår firade vi hemma. Mamma, Tapio, mormor, morfar och även Kimmo var här en sväng. Jag lagade Risotto till middag och Citromdrömmar till efterrätt. Efter det spelade vi "rita och gissa"... det var verkligen en upplevelse i sig när mamma och mormor var på lag! Hur eller hur så blev det lugnt och stilla, när man har barn ser jag inte Nyår som något speciellt. Elias är rädd för smällare och jag likaså, det finns på tok för många fulla idioter som smäller för att jag ska kunna njuta av det. Fem minuter blev det i år, sen var Elias som en säck potatis och vågade inte varken titta upp eller säga något.

Jag hade som nyårslöfte att ta tag i mitt hem och har därmed rensat bland barnens kläder, min garderob och alla vindsutrymmen på övervåningen. Hämtade oxå hem gamla skolsaker från mammas vind, det var en både mysig och smärtsam tillbakablick som var behövlig. Kastade mycket men behöll desto mer.

Idag går tankarna till min älskade syster som fick avliva Nelly igår. Det är aldrig lätt att ta farväl, speciellt inte när det gäller en familjemedlem. Fem år hann Antilopen bli... åh, galna hund - Du är saknad <3

Nu ska jag göra i ordning snuttan och hämta Elias på dagis, sen blir det till att laga middag så maken får mat i magen när han kommer från jobbet <3










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fru Bodin

Living the dream

RSS 2.0