Call me

                          
 
Wrap me in a bolt of lightning
Send me on my way still smiling
Maybe that's the way I should go,
Straight into the mouth of the unknown
I left the spare key on the table
Never really thought I'd be able to say
I merely visit on the weekends
I lost my whole life and a dear friend

I've said it so many times
I would change my ways
No, nevermind
God knows I've tried

Call me a sinner, call me a saint
Tell me it's over I'll still love you the same
Call me your favorite, call me the worst
Tell me it's over I don't want you to hurt
It's all that I can say. So, I'll be on my way

I finally put it all together,
But nothing really lasts forever
I had to make a choice that was not mine,
I had to say goodbye for the last time
I kept my whole life in suitcase,
Never really stayed in one place
Maybe that's the way it should be,
You know I live my life like a gypsy

I've said it so many times
I would change my ways
No, nevermind
God knows I've tried

Call me a sinner, call me a saint
Tell me it's over I'll still love you the same
Call me your favorite, call me the worst
Tell me it's over I don't want you to hurt
It's all that I can say. So, I'll be on my way

I'll always keep you inside, you healed my
Heart and my life
...and you know I try.
 
 
----------------------------------------------------------------------------------------------------
 
 
Översättning:
 

Svep in mig i en blixt,

Skicka iväg mig ännu leendes

Kanske är det så jag ska gå,

rakt i munnen på det okända

Jag lämnade extranyckeln på bordet

Trodde verkligen aldrig att jag skulle kunna säga

Jag besökte bara på helgerna

Jag förlorade hela mitt liv och en kär vän

 

Jag har sagt det så många gånger

Jag skulle ändrat mitt sätt

Nej, strunt samma

Gud vet att jag har försökt

 

Kalla mig syndare, kalla mig helgon

Säg att det är över, jag älskar dig fortfarande lika mycket

Kalla mig din favorit, kalla mig den värsta

Säg att det är över, jag vill inte såra dig

Det är allt jag kan säga. Så, jag ska ge mig av.

 

Jag förstod till slut

Men ingenting varar egentligen för evigt

Jag var tvungen att göra ett val som inte var mitt

Jag var tvungen att säga adjö för sista gången

Jag höll hela mitt liv i en resväska

Stannade egentligen aldrig på ett ställe

Kanske är det så det ska vara,

Du vet att jag lever mitt liv som en zigenare

 

Jag har sagt det så många gånger

Jag skulle ändrat mitt sätt,

Nej, strunt samma.

Gud vet att jag har försökt.

 

Kalla mig syndare, kalla mig helgon

Säg att det är över, jag älskar dig fortfarande lika mycket

Kalla mig din favorit, kalla mig den värsta

Säg att det är över, jag vill inte såra dig

Det är allt jag kan säga. Så, jag ska ge mig av.

 

Jag kommer alltid ha dig inom mig,

Du helar mitt hjärta och mitt liv

…och du vet att jag försökte.

-----------------------------------------------------------

 

 

En av mina absolut favoritlåtar - lyssna och njut =)

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fru Bodin

Living the dream

RSS 2.0