28 Juli

Familjen karlson är här på besök (det vill säga svärmor och svärfar som kom igår). Var på biblioteket och lånade tre böcker om gravidtet och namn. jag hittade nya namn jag gillade som som Björn inte tyckte om *fan* Att det ska vara så svårt! Nu har jag dessutom hittat ett tjejnamn jag ÄLSKAR men som han hatar *ler olyckligt* inte nog med att man är två när man gör barn man är dessutom två när man bestämmer namn! Åh.. fast man ska inte klaga, jag har nekat alla namnförslag han har kommit med så jag for nog skylla mig själv lite..

På Kvällen märkte jag av att jag hade sammandragningar men att det kom oftare än innan. jag kom fram till att det hade varit så hela dagen, det kom och var borta 20 - 30 minuter för att sedan komma igen och igen. Ringde mamma (som alltid vet bäst) och kom fram till att jag skulle ringa förlossningen. Barnmorskan sa att så länge jag inte hade ont eller blödde var det ingen fara, förmodligen berodde de täta sammandragningarna på stress. jag ska försöka lugna ner mig lite, Björn är underbar som hjälper till och ibland kanske jag skulle ta emot lite mer hjälp från honom istället för att envist göra allt själv. Jag har världens underbaraste man så varför inte låt han hjälpa mig då han vill?



Natten blev lång.. somnade vid ett men vaknade kvar över två. Somnade efter en halvtimma men vaknade lika fort igen. Hittade inget läge som var skönt och hade svårt att vända på mig. Försökte med att lägga en kudde vid magen och det hjälpte lite men inte tillräckligt. Vaknade vid fyra av att det brände till vid höften och blev ganska orolig eftersom det inte slutade. Blev dock lugn då jag kände hur barnet vände sig, sprakade och gjorde volter eller vad han/hon nu höll på med :) Gick upp vid åtta och tog en kopp te med svärföräldrarna. Skulle gått på marknaden i Tingsryd men jag får väl inse fakta att jag behöver vila. Björn är lite nervös verkar det som, ingen av oss vill ha barn tio veckor för tidigt och numera får jag knappt gå i trappan (men jag har smitit upp hit idag he he) ska ner och se en film nu, passa på medan jag är ensam :)




Kommentarer
tina

fin mage har du iallfall!! abra 10 veckor.. det e ju snart dax :O avis

2009-07-28 @ 14:35:10
URL: http://onodiginfo.blogg.se/
Sanna

Så söt han är din man... :) Namn är jättesvårt, finns många och finns två som ska tycka om det ;D



OBS min blogg är under designarbete. Men kommer skriva i den så fort som möjligt :)

2009-07-28 @ 16:53:40
URL: http://karleksmumms.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fru Bodin

Living the dream

RSS 2.0