13 December

Idag var första dagen jag jobbade sedan jag blev gravid, för er som inte kan räkna kan jag tillägga att det innebär två år mer eller mindre. Det kändes konstigt att plötsligt behöva passa tiden men framförallt var det konstigt att väcka Elias och göra honom i ordning så tidigt, lyckligtvis har sonen mitt ett bra morgonhumör. Mamma har gått med på att ha Elias denna vecka då det bara är ett vikariat. Jag kom snabbt in i rutinerna och trivdes hur bra som helst, hade det inte varit för att vi ansåg att det var bäst för Elias hade jag genast sökt efter anställning. Men, det är ju det att varken jag eller Björn har lust att slita upp honom så tidigt varje dag. Dessutom trivs Björn bra med att ha mig hemma och jag, jag tänker på vad som är bäst för familjen. Ekonomiskt klarar vi det så varför inte? Eller som Björn sa: om Elias ska få ett syskon inom en snar framtid, då så måste jag ändå bli mamma ledig och visst har han en poäng där. Det där med fast jobb får nog allt ligga på hyllan i några år till, det jag fokuserar mig på nu är att ro om min familj och njuta av stunderna man aldrig kan få åter.



Denna söta stjörngosse fann jag hemma hos mamma idag. Massor av pussar fick jag men lussekatten behöll han för sig själv ;)


 



Kommentarer
mamma

jag massor av pussar : )o ville bara säga att du har en underbar liten familj som tar han om varandra..o det här med syskon är ju något vi ser fram emot....puss o kram

2010-12-19 @ 13:21:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fru Bodin

Living the dream

RSS 2.0