15 Mars

Igår sa Björn att han bytt tröja fem gånger eftersom Elias spytt mycket. Jag tänke typ: typiskt Björn, Elias spyr lite och han byter kläder direkt. Jag vill med mitt utalande passa på att påpeka att Elias nästan aldrig spyr och ifall han gör det då är det inte mycket. Jag hade svårt att somna men vaknade till av att Elias spydde. jag torkade av honom det som gick eftersom jag inte ville störa honom då han fortfarande sov. Vaknade klockan halv sju av att Elias låg och gnällde. Björn och jag reagerade på att det luktade starkt från blöjan (och då menar jag RIKTIGT ILLA) så pass att hela rummet stank ;) Jag bytte och då Björn matade honom spydde han rakt ut. Vi tog tempen som visade 39,9. Jag ringde till rådgivningen och bäddade sedan ner Elias som tyvärr inte ville sova. Hela dagen har gått åt till att ta tempen, byta blöja, tvätta och torka spy samt att försöka mata en envis liten unge som stänger munnen och VÄGRA ta det han får. Jag har sovit fyra timmar inatt och har varit vaken sedan halv sju. Elias har sovit två timmar sedan dess. Han är med andra ord vaken fast han helst av allt vill sova..

Nu ska Björn till jobbet. jag hålle
r tummarna för att Elias sover hela natten och måt bättre imorgon...




Kommentarer
tina

stackars liten.. hoppas han mår bättre idag och att du får sova lite!

2010-03-16 @ 08:20:34
URL: http://onodiginfo.blogg.se/
farmor

Hörde av Björn idag att lillplutten mår bättre. Skönt!! Hoppas ni kan sova inatt, förstår att det inte blev så mycket för din del. Kram

2010-03-16 @ 17:38:58
Jonna Walden

Oj oj hur mar han nu? Va d maginfluensan? Stackars liten. Kram

2010-03-17 @ 22:30:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fru Bodin

Living the dream

RSS 2.0