27 Februari

Förra helgen var vi i Sya hos Elias farmor och farfar. Lika trevligt som alltid med god mat och underbart sällskap. Jag kunde inte fått bättre svärföräldrar än de jag har! Elias blev superglad när han fick syn på farmor, inte för att det förvånade mig. Lagom kul var det då ungen snubblade och slog i munnen för andra gången denna vecka… blödde gjorde det såklart också men bara en stund som tur var. Helgen gick lika fort som alltid och lagom till man packat upp väskan var det dags att åka hem igen…

I veckan var jag och Helena i simhallen i Nybro med barnen. Elias var lite misstänksam och ville bara sitta ner första halvtimmen vilket jag kan förstå eftersom jag strängt sagt till honom att han inte får stå i badkarel ha ha Nåja, han hade roligt i alla fall även om Elice hade betydligt roligare. När vi sedan skulle duscha var det en kamp att hålla Elias sittandes på golvet medan jag gjorde oss i ordning men det gick bra tills jag var klar. Jag stod i duschen då han slet sig och precis då jag satte tillbaka duschstycket hörde jag hur damerna runtomkring flämtade till då Elias snubblade och slog huvudet i stengolvet. Han hann inte mer än två meter ifrån mig.. TVÅ meter men det räckte. Jag var allt annat än lugn då jag sprang omkring naken i det kalla omklädningsrummet men en skrikande unge på axeln och letade efter nappen. Inte gjorde det saken bättre att höra ”Oh jävla vilken bula han fick” innan jag ens hunnit se över skadan… men men. En stor bulan fick han och förhoppningsvis lärde han sig också att man ska hållas sig nära sin mamma ;)

 



Kommentarer
Cecilia

Oj oj sonen din verkar vara ett riktigt busfrö :)

Jag gillar min nya bloggadress man jag kan ju inte göra så mycket design vilket suger. själva sidan i säg är ju rätt tråkig.. men dina bloggar är snygga och bra upplagda, tummen upp :)

Kram

2011-02-28 @ 18:05:57
URL: http://taingenskit.bloggplatsen.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fru Bodin

Living the dream

RSS 2.0