28 Juni

Fan vilken dag man hade igår… Åkte till Kalmar vid halv elva för att handla lite grejor till staketet och räknade med att vara tillbaka senast två. Jag och Björn lånade Tapios släp och väl inne i Kalmar delade vi på oss. När Björn skulle hämta upp mig ringde han och sa att han fått punktering. Jag fick då gå från baronen bort till busstationen bortanför Porsche butiken. Ringde runt lite och fick slutligen hjälp av Ola som hade ett däck liggandes. Tur tänkte vi men tydligen inte för han råkade ta med fel däck. Ola ringde då efter Euromaster som kom, hämtade fälgen och kom tillbaka en stund senare med nytt gummi. Vi startade bilen och körde efter killen för att betala men knappt hade vi hunnit komma till Lasergame innan det började ryka och en hög smäll hördes. Vi stannade bilen och killen likaså. Hela däcket var sönder. Killen säger att det är fel på släpet och att han inget kan göra något. Han gissade på att axeln var av (??). Björn kopplar bort släpet och kör för att beta för det däck som gick sönder efter typ 800 meter. 830 gick det på och då hade Euromaster även varit ”schysta och dragit av momsen”. Björn hyr ett nytt släpp medan jag ringer till Tapio för att förklara läget. Han i sin tur ringer efter en vän som jobbar med däck. När Björn kommer tillbaka har Tapios vän även hunnit komma och tillsammans hjälps de åt att flytta över brädorna från ena släpet till det andra. ”Men vänta lite, däcket är ju för stort” säger han då. Vi skulle ha ett däck med måttet 155 och fick ett på 175 av Euromaster. Jag försökte ringa efter dom men fick inget svar. Vi lämnar släpet och åker hem igen där vi lastar av och lämnar tillbaka bilen till Tapio. Tapio ville inte lämna släpet i Kalmar så han och jag kör till Kristvalla, hämtar ett nytt däck och sedan tillbaka till Kalmar där vi lämnar hyrsläpet och kör för att hämta Tapios släp. Vi byter däck men hinner inte kommer mer än en knapp kilometer då det ryker. Det visade sig att vi fått med rätt däck men med en annan typ av fälg - tydligen är det ganska så viktigt när man har gammalt släp… Så, vi ringer efter min bror som kommer med sin verktygslåda och de börja dona för att få hem släpet. Efter en dryg halvtimme är vi på G igen men det gick inte bra då heller så vi gav upp. Vi fick lämna bilen hos brorsan och köra tillbaka till Emmaboda. Klockan halv tolv var jag hemma efter tolv timmar iväg och mer än 26 mil i bil…

 



Kommentarer
mamma

lyckost...tydligen händer det saker i ditt liv ; )

själv hade jag en trevlig dag med Elias,gulligt barnbarn o lite senare träffade jag två andra mycket underbara människor.Birgit o Ingemar så det händer saker i mitt liv oxå : )

2011-06-29 @ 08:57:02
Emelie Tårtmorsan

herregud! inge flyt där inte!

2011-06-29 @ 19:57:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fru Bodin

Living the dream

RSS 2.0