11 April

Igår blev en händelserik dag. När bror min var här på fika med barnen började jag känna mig konstig i magen och att bebben sparkade och for runt. Ringde till förlossningen som sa att jag skulle återkomma om det blev värre. Klockan var då cirka halv fem. Klockan åtta kunde jag inte sluta tänka på det och ringde därför efter Björn och min mamma som fick passa Elias medan vi åkte in. Framme i Kalmar fick vi vänta 1½ timme innan det ens blev undersökning. Bebben hade det bra i magen som tur var. Själv hade jag öppnat mig 2-3 cm och eftersom dom inte visste när detta skett fick jag en spruta som skulle lugna ner förloppet. Halv två bestämde vi att jag skulle stanna över natten och därmed körde Björn hem.


Vaknade till och från men värkarna blev inte värre. Efter frukost blev det ny undersökning och prat med läkare som sa att jag skulle gå runt lite. Om bebben ville komma ut var det ingen fara men om inget mer hade hänt efter lunch skulle jag få åka hem. Jag gick runt bland avdelningarna men läget förblev detsamma och vid fyra hämtade Björn upp mig.



Elias och jag är sjuuukt förkylda vilket inte gör läget bättre. Jag vill sova men han fick sin powernap i bilen så han är pigg ännu. Ska försöka natta honom nu och förhoppningsvis få lite sömn jag med. Hoppas att bebben stannar i magen i minst en vecka till...


... är för övrigt i vecka 35+2 idag :)





Kommentarer
sandra

spännande!!! :-)

2012-04-13 @ 21:00:41
URL: http://ipkiz.blogspot.com
Ida

Hörru nu får du ta och uppdatera här snart! :P Några fler känningar? Vill se den lilla skrutten nu ju :)



Thea Alice Linneah Petersson blev det, jag hoppas jag kan övertala Marcus att byta efternamn när vi gifter oss! :P Hans mormor hette Wedell och det är ju betydligt bättre än Petersson och Nilsson! :)

2012-05-06 @ 16:59:01
URL: http://www.minbebis.com/blogg/scroll


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fru Bodin

Living the dream

RSS 2.0