Vila i frid, Diva

Det första jag gjorde när jag vaknade idag var att gå ut och titta efter Diva. Hon rymde igår på eftermiddagen och hade varit borta sedan dess. Hon var inte i trädgården som vanligt så jag gick in och åt frukost. Efter en timma gick jag ut igen och då väntade hon på mig. jag lyfte upp henne och märkte att hon hade ont. Jag väckte Björn som trodde det kunde bero på att hon ätit något konstigt eller att hon inte gått på lådan på länge. Hon brukar i normala fall äta det första hon gör då hon varit ute men inte idag. Hon ville vara hos oss hela tiden. Hon pep och ville inte sova även att hon var mycket trött. Hon kunde inte bestämma sig för om hon skulle ligga i soffan, på mattan eller bakom soffan. Jag ringde efter vetrinär som sa att vi kunde komma in imorgon eller idag, vilket som passade oss bäst. Självklart ville vi inte att hon skulle lida så vi valde att åka in idag.



 

Då Diva klev ur buren för att bli undersökt fick dom ge henne lugnande för hon morrade och fräste direkt någon tog i henne. Vi fick ett kostnadesföslag på 3000 men röntgen visade att hennes inre organ låg tryckta åt sidan mot revbenen. Förmodligen har Diva blivit påkörd och fått sig en ordentlig smäll.  Vi fick veta att det skulle kosta 10000 att operera men förmodligen mer men att det nog inte skulle räcka. Hade vi valt att komma in imorgon hade Diva dött under natten. Diva led något oerhört och vi bestämde så på grund av detta att låta henne somna in.
..

Vi tog av Diva halsbandet så att hon skulle kunna andas lättare. Jag och Björn klappade henne och stannade hos henne tills hon slutade andas. Min söta lilla ängel, att ett djur kan betyda så mycket. För oss var hon en familjemedlem. Vi fick med henne hem och begravde henne  vid ett träd i skogen bakom vår trädgård. Vi valde en plats där man kunde se huset, det kändes lite bättre att veta att hon skulle finnas nära oss i alla fall. Hon ville alltid vara med överallt. Jag la kattfoder i lådan hos henne. Dels för att hon älskade sitt kattfoder men också för att hon inte hade ätit sedan igår då hon försvann.

Vila i frid mattes älskling



Kommentarer
Tina

snyft

2009-08-18 @ 10:08:14
URL: http://onodiginfo.blogg.se/
Robban (Vjvan3000)

tår fälldes när man läste detta inlägget, mycket sorgligt. Men ni gjorde ett mycket klokt val. Ni måste älskat Diva oehört mycket eftersom ni valde det bästa för er lilla fyrfotade vän, men det är riktigt jobbigt, med en klump i halsen och gråtet närinpå. Men kom ihåg. "Så länge man minns, finns hon" ;) är nog det bästa jag kan trösta med.. hoppas att det hjälpte något. Hoppas det är bra annars! Kram Robban

2009-08-25 @ 12:47:05
Anonym

det var ju bäst så för lilla kissen, stackaren :( hoppas ni mår bättre snart :)

2009-08-25 @ 17:29:33
Tessan

Ååhh gud,mina tårar kan jag då inte hålla tillbaka när jag läser detta,fy så hemskt,stackarn :( ..Sköt om er :)..Vila i frid lilla Diva :')

2009-09-13 @ 15:08:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fru Bodin

Living the dream

RSS 2.0