Sann kärlek

Det var oktober 2009. Chris Medina och hans fästmö Juliana planerade sitt giftermål för fullt då hon var med i en bilolycka som försatte henne i koma. Läkarna sa att hon inte skulle överleva och rådde honom därför att stänga av maskinen och låta henne få somna in. Chris vägrade då han var övertygad om att hon skulle vakna. Vilket hon gjorde efter 1½ månad. Dessvärre fick hon bestående hjärnskador och kunde varken gå eller ta hand om sig själv. Chris och Julianas mor sköter om henne hemifrån och gör allt för att finnas till hands. Texten i sig säger allt om hur stark deras kärlek är. Jag kan inte hålla tillbaka tårarna då jag ser videon med klipp både från innan och efter olyckan.

Texten på svenska för er som inte kan engelska: 





"What are words"
Vart du än är, är jag nära.
Vart du än går, ska jag finnas.
Varje gång du viskar mitt namn ska du få se.
Varenda sak jag lovar ska jag hålla,
För vilken typ av man skulle jag vara,
om jag skulle lämna när du behöver mig
som mest.


Vad har ord för betydelse
om du verkligen inte menar det när du säger dom?
Vad har ord för betydelse
om de bara är till för när man har det bra?
Det är dom inte när det gäller kärlek.
För du säger dem högt, dessa ord.
De försvinner aldrig.
De lever på, även när vi är borta

Och jag vet att en ängel sändes bara för mig.
Och jag vet att jag är menad att vara där jag är.
Och jag kommer att finnas ståendes intill
henne ikväll.
Och jag kommer att vara vid din sida.
Jag skulle aldrig sticka när hon behöver mig
som mest.

Vart du än är, är jag nära.
Vart du än går, ska jag finnas där
och jag ska vara här för evigt mer
Varenda sak jag lovar ska jag hålla
 för vilken typ av man skulle jag vara om jag skulle lämna dig
när du behöver mig mest.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fru Bodin

Living the dream

RSS 2.0